perjantai 11. lokakuuta 2013

Viikon juttuja

tää viikko on ollu kyllä täynnä kaikenlaisia mutkia ja käänteitä mun elämäs. on tapahtunu monenlaista vähän kaikella saralla. nyt saa sitte huokaasta ja kirjootella tännekin ajatuksiansa.

perjantaina käytiin tosiaan muotinäytökses. oli kyl surkee tapaus! ootettiin ensin puoltoista tuntia näytöksen alkamista. sitte ne pisti jostain screeniltä videota pyöriin, ja just silloon suoraan meidän pöydän eteen käytävälle muutama tyyppi halaileen ja kaulaileen kännis ja vahtaan sitä videoo. no video loppu ja porukka kaikkos. meni joku viitisen minsaa, ja alko itte muotinäytös. siis "muotinäytökseksi" jos sitä voi ylipäätään kutsua. ihmiset keräänty taas meidän eteen käytävälle, ja vihjailuista huolimatta ei tajunneet yhtään mennä sivuun vaan kattelivat vaan olkansa ylitte melko ihmettelevinä. no mehän noustiin sitte seisomaan paikoollamme, et nähtiin ees jotakin. asut näytökses ei ollu kummoosia, ihan ku jostain isovanhempien ullakolta nyysittyjä takkeja sun muita kuteita. yks hame oli hieno, siihen se sitte jäiki. kaiken kukkuraks niis asuis oli vielä hintalaput tallella. terve! :D saatiin me jotkut alennuskortit pomp shopiinki, mut mitä niiden facebook-sivuilta tuotteita katteltiin ku ei löyretty niille omaa nettisivuakaan, niin eipä ollu kummoosia tuotteita, joten ei menty liikkeeseen ollenkaan. tarjouskuponkiki taitaa ollu menny jo umpeen, et ei sen puoleen. illan päätyttyä ajoin porukan meille himaan, ja kaveri lähti siitä omaan kotiinsa sitte.

lauantaina treenasin aamusta, vedin protskut ja aamupalan naamariin. sitte lährettiin isännän porukoille kyläileen päiväksi. isäntä laitettiin töihin aikalailla heti, ja mä olin sitte sisällä isännän äiteen ja siskon sekä siskontytön kans. siinähän se aika kulu, ja ruoan jälkeen lährettiin ajaan vaasaa khti. otettiin siinä pari kyytiläistä mukaan ennen määränpäätä ja päästiin hienosti perille. ilta alko aluksi vähän vaisusti, niinku ne illat nyt aina tuppaa alkaan kotibileissä. kämppä oli tosi upee, tykättiin siitä tosi paljon isännän kans. tavattiin uusia ihmisiä ja kaverustuttiinki hienosti. loppuehtoosta en olis halunnu lähtee millään pois ku oli niin mukavaa, mut kuskin tehtävä on kuskin tehtävä. ;) eli joo, mä en ottanu mitään, join vaan pepsi maxia ja sitä menikin ihan kiitettävä määrä. :D vähän jännitti ajaa pimeellä ja sateella kotiin, mut se meni kyllä tosi hyvin! oli kyllä piristävä reissu. Tässä pari kuvaa minusta reissulta, ku en uskalla kavereiden naamoja tänne ilman lupaa laitella ;)




sunnunaina isännällä oli duunia, ja mä olin sen apuina. se päivä siis meni siellä. iltapäivällä tultiin kotiin, kaupan kautta tietenkin, tehtiin vähän ruokaa ja nautittiin olostamme kattellen hyviä ohjelmia ja elokuvia nauhalta. mentiin aikasten maata ja päätettiin viikko hyvin palautuneina arjen rutiineista.

maanantai alko treenillä, kun isäntä oli jo lähteny duuniin. facebookis juttelin yhden mallitapahtumien järkkääjän kans ja sain kuulla, et mut on valittu kisoihin ens viikon perjantaiksi Kauhajoelle, missä kisaillaan Fitness Cover Girl 2014-tittrlistä. JES!! iltapäivällä menin body pumpiin. sunnuntain herkuttelut näky olossa, ja hikosin ku sika näin suoraan suomeks sanottuna. eipä siinä, tiukasti puristamalla saatettiin tunti päätökseen. sain mä kehujaki, ku piti tehrä miesten ojentajapunnerrusta step-laudan avulla ja mä tein ne lattialla saadeen tuplasti kovemman vastuksen, ja tein silti koko sarjan ihan niinku kaikki muutkin. ohjaaja vilkaasi mua ja huusi "mahtavaa!" :D mun piti painaa vähän päätä alaspäin hetkeks, ku alkoo niin naurattamaan. :D noh, tunti päätty, laitoin kamat paikalleen ja menin salin puolelle. sinne oli isäntä tullu vähän juoksumatolle juoksenteleen. sillä oli selkä lukos ja yritti sitä availla siinä kuitenkaan onnistumatta. illalla hoideltiin selkää sitten kylmällä sekä regulat-liuosta hieromalla selän kipeisiin kohtiin.

tiistai alkoi taas aamutreenin merkeis, ja isäntä oli jo töis. selkä oli sillä puheidensa mukaan vähän parempi, mutta se kipeyty sitte päivän mittaan enempi. mä en liioin päässy salille, ku mulle iski pääkipu. sinä päivänä ei oikeestaan tapahtunu muuta, ku et hoidettiin mun päätä ja isännän selkää.

keskiviikkona en pitäny lihaskunnosta vapaata, koska lintsasin tiistaina saliharjoottelusta, joten aamu alko, no milläs muullakaan kun, lihaskuntotreenillä! koville otti sen pääkipukohtauksen tiimoilta, mut siitä selvittiin silti, vähän enemmän puristamalla! pääkipu palaili taas hiljalleen.. no sen päivän olin isännän apuina sitten töis, ja tällä selkä vieläki kipeenä. sai sitte työkaveriltaan hyvän naprapathin eli niksauttajan numeron, johon soitti. no tällä naprapathilla oli ajat täynnä, mutta suositteli toista, jolle isäntä saikin ajan sitte lauantaille, kun sillon osu aikataulut yksiin. halusi, että mullekin varataan aika tuon mun selän naksahtelun takia. naureskelin, et mähän oon ihan kunnossa... ainakin melkein. no mä lähdin siitä illalla salille, ja isäntä jäi lepuuttamaan selkäänsä kotia. treeni meni ihan mukavasti puristamalla loppuun saakka. menin pesulle, ja painuin kotiin. ilta oltiin ja syötiin hyvin.

torstaina en treenannu aamulla, ku oli niin mielettömän voimaton olo, kaippa tästä rytmin muutoksesta, kun keskiviikko ei ollutkaan tapansa mukaan se lepopäivä. lepäilin siinä pitkin päivää yltyvän pääkivunkin kans, kunnes isäntä tuli kotiin. soitin myös ajan sille naprapathille, ja sainkin ajan heti perjantaiksi. mun on helppo nyt työttömänä mennä tuohon aamuaikaankin, kun ei oo työtä rajoottamas. taitaapi olla se ainoo positiivinen puoli työttömyydes näin runsaan treenaamisen lisäksi.
no me syötiin siinä, ja sitte pakotin itteni salille ja sinnehän mentiin sitte kaksin kappalein, kunhan ensin oltiin käyty kaupungilla asioilla. "asioilta" tarttui mukaan myös uus pinkki Niken juomapullo, ihana! <3 Lisäks kirjakaupasta ostin Timothy Ferrissin "4 tunnin keho"-nimisen kirjan, jota oon kattellu jo vähän aikaa. Niin ja uuden treenivihkonkin shoppailin. No asioiden jälkeen salille ja treeni sujui oikein mukavasti. Treenin jälkeen taas protskut naamariin, pesut, kauppaan ja kotia. Loppuehtoo meni taas vanhaan malliin; syöden ja leväten.

perjantaina, eli tänään, aamusta treenasin normisti, ja protskujen ja aamupalan jälkeen polokaasin naprapathille. se kehu mun kroppaa sanoen mm. että moni nainen olis valmis jopa murhaamaan saadakseen olla viikon mun kropassani. mua nauratti paljon sen kommentti. :D tuli kyllä ihan puskista! sanoi se selästä sen verran, että selkäranka on ihan tukossa eikä jousta mihinkään suuntaan. lämmitteli ja pehmitteli selkää, sitte naksautteli ja niksautteli selkää ja niskoja. ja heti tuli paree olo! Aamulla alkanu pienimuotoonen pään jomotuski on tipotiessään! <3 ihanaa!! :D Naprapath sanooki, et pääkivut johtuu useinmiten jumittuneista niska-hartiaseudun lihaksista, ja mulla ne oli ihan tukos. Uuden ajan sain heti seuraavan viikon tiistaille, jollon jatketaan taas "harjootuksia" :D tulin kotiin, soitin isännälle ja loppuajan lueskelin taas tuota 4 tunnin kehoa eli 4TK-teosta. Ihan mahtava kirja! Yliviivaustussin kans mä sitä lueskelen ja ahmin itteeni. =) Pyykit sain oikeen laitettua koneeseen ja nyt pitääs kovaa kyytiä painua syömään. Odotan innolla huomista, et pääsen treenaamaan, outoa kun tänään ei pääsekään...

Treenaamisen into on ollu ihan kadoksis tällä viikolla. mä oon ku heränny unesta ja yhtäkkiä mua ei enää huvitakaan. mut heti ku raahaan itteni salille ja alan tekeen harjootteita heti lämmittelyystä lähtien, niin taas tuloo ihan erilailla hyvä olo, vaikka siellä saakin puristaa pulssit koholla ja hiet roiskuen niinku Jaska Jokusen Rapa-Ripalla tomut ympärillään. ;) Tuloksia on ihana saada, ja tänään on oikeestaan eka päivä sitte tiistain jälkeen, ku tunnen taas intoa kuntoiluun. Mutta eihän se kaikki lähre mualta ku oman pääkopan sisältä. 4TK-kirjassakin kehotetaan olemaan sekoottamatta virkistysliikuntaa ja treenaamista, mikä herätti mut taas ihan uuteen intoon tän kuntosaliharjoottelun kans. Kirjan mukaan virkistysliikuntaa harrastetaan huvin vuoksi, kun taas treenaamista harrastetaan muutosten aikaansaamiseksi. No näinhän se on, mutta en oo sitä koskaan ittelleni kiteyttäny. Oon menny salille vaan koska se on ollu uutta ja mielenkiintoosta. Kaippa tämä on se ensimmäinen kivi mun matkallani saliharjoottelijana. Mutta pääasia on, että vaikka kaatuuskin, niin nousoo aina ylähä! =)

Saas nährä mitä kaikkee tuolla kirjalla on tarjottavana, ainaki sillä on ihan uus näkökulma tähän treenaamiseen! =)

Ai niin, lopuksi vielä sen verran kerron, että oon alkanu taas jalkoja treenaamaan uudella teholla, ja oon ottanu kolme treeniliikettä aamutreeniinki: etukyykky, perinteinen askelkyykky ja askelkyykky taakse ponnistaen. Mun pitääs päivittää tohon boksiin oikeella toi aamutreeni ja oonki sitä yrittäny päivittää, mut jostain kumman syystä sivu ei anna mun tallentaa siihen mitään tekstiä eikä kyllä poistaakaan mitään. Oon jo kyselly asiasta infosta mutta vastausta nyt odotellaan vielä.

HEI! mut ihanaa viikkoa kaikille! viedään tämä kunnialla päätökseen, pidetään itteme naisina ja miehinä, ja nautitaan viikonlopusta, mieluummin liikkuen ku mässäten ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pistäpä mielipidettä kehiin! Kysymykset, vastaukset, mielipiteet.. kaikki sallittuja, mutta pysy asiassa! ;)