torstai 23. tammikuuta 2014

treeniä, ruokaa, tylsyyskuolema

Eilen vedettiin salilla eka treeni uudesta treeniohjelmasta. Sinähän tuo meni vähän perälaudalleen, kun huomasin vasta treenissä (luonnollisesti), että painomäärä ei ollutkaan riittävä. Himskatti! Valkulta sitte illemmalla kyselin et mites jatkossa, ja lupaili mulle, että saan kyllä nostaa painoja jatkossa jos siltä tuntuu, hyvä vaan. Kyllähän se treeni selkeesti perille meni, mutta olin valmis tekeen vielä piirun verran enemmän duunia. Harmitti kyllä kun lährettiin salilta! Mutta lohdutti silti ajatus, et no ainaki perjantain treeni tulee olemaan tosi haasteellinen! Sitte saa painaa duunia ihan naama hies, koska ensinäkin on kysees ohjelmaa etureisille, ja toisekseen yhteen liikkeeseen (mikä sisältää kaikenlisäks tehosteohjelmaa) on lisätty jo ennalta painoa, koska se tuntu jo viime viikolla siltä, että enemmänki duunia sais tehrä. Joten oottelen huomista tosi innolla!

Lisäks saan salikaverin sinne salille huomenna, mikä on tosi tarpeellinen tän viikon ohjelmas. Tartten varmistajan ja auttajan joissakin sarjoissa, et saan niistä kaiken irti. Pikkubroidi lupas tulla mun kans salille, mikä lämmittää taas isosiskona mieltä tosi paljon. Treenaaminen on aina kivempaa seurassa! =) Saa sitte broidi auttaa noiden painojen kans niin nopeutuu treeni huomattavasti!

*

Vitsit mua muuten ärsytti maanantaina ku olin salilla! Ensin menin yhteen laitteeseen tekeen lämmittelyä, niin siinä laittees istu mies, ja sillä seiso kaveri siinä laitteen vieres. Kumpikaan ei treenannu. Puhua pälpättivät siinä, ja vaikka selkeesti huomasivat et mä venailin kans siihen laitteeseen, eivät tehneet elettäkään mihinkään suuntaan moneen aikaan. Kattoivat vaan mun päälle hetken ja jatkoivat keskusteluaan. Tän laitteen vieres olevan jätkän kaveriki tuli siihen et hei rupee ny treenaan, hän on jo alkulämmittelyt tehny. Ei mitään. Lopulta ku olin oottanu jo hyvän aikaa ja mietin et kello kuluu ja treeni ei saa venyä, kysyin tältä laittees istuvalta mieheltä et onko sulla vielä paljon siinä. Tämä vastas, et ei hän tässä treenaa.
Siis WOOOOOT?!
Meinas leuka loksahtaa lattiaan! Päätti sitte vaan istuu yhres salin suosituimmista laitteista ihan muuten vaan, vaikkei ees treenaa siinä. Ei siinä varmaan kukaan muukaan haluis treenata? Terve! Muutenki mua ärsyttää ihan suunnattomasti ihmiset, jotka varailee laitetta, mutta ei treenaa siinä. Jutellaan vaan kaverin kans ja kukaan muu ei pääse siihen laitteeseen. No mut pääsin kuitenki siihen laitteeseen. Väänsin siinä lämmittelyjä, ja se jätkä oli menny siihen viereiseen laitteeseen. Sieltä se sitte oikeen nojaili taaksepäin ja välillä venytteli itteensä ylähäpäin ja kurkisteli mun treeniä. Olin niinku en ois huomannukaan.

No sitte myöhemmin treenissä... Jouduin ootteleen et jalkaprässi vapautuu, kun siinä oli jotain nuoria neitokaisia treenaamas. Ne teki jotain ihme sarjaa pienillä painoilla ja todella suurilla toistomäärillä. Vitsit et niitä sai oottaa kauan! Sit ne nosti niitä painomääriä hiljalleen, ja taas alottivat alusta. Hohhoijaa! Ne siinä naureskeli ja päivitteli, et "voi meillä on jo 30kg painoa, enempää ei kyllä uskalla enää laittaa". Jeppisjepulis.. Samaa sarjaa tekivät ku mitä mä teen salilla melkeen kolminkertaasella painomäärällä. No ei siinä kaikki tietysti treenaa tavallaan, mut ärsytti se pälätys siinä laitteen äärellä. Ihme varailua! No lopulta kun ne siitä lähti, niin ne jätti painot laitteeseen! Siinä vaihees mulla taas katkes joku piuhan liitin mun älykopasta, ja kysyyn niiltä niiden kävelles pois, "käytättekö te vielä tätä laitetta". Vastasivat, etteivät käytä, ja en voinut vastustaa kiusausta vaan vastasin niille takaasin: "No mäkerään sitte nää teidän painot pois tästä." Likat pysähty hetkeks ja käänty kattoon. En kerinny jäädä enempää siihen pällisteleen vaan aloin hilaan neitien painoja pois laitteesta, jotta sain omani tilalle. Eipä niitä sitte enää salilla näkynykään. Raivostuttavaa, kun ne painot jätetään sinne laitteeseen! Argh! Heimolleki manasin kotona, et mieti ny näitä pitkän linjan voimaharrastelijoita, jotka nostaa vaikka 180kg prässissä, ja jos ne jättäis painot koneeseen, niin kiva seuraavan niitä purkaa. Ja miettiä ny sitäki jos se seuraava on joku hintelä ihminen joka ei ees jaksa nostaa niitä 50kg:n kiekkoja alaha sieltä laitteesta. Ja vaikka nää oliki pieniä painoja, niin kyllä jokaasen tulis huolehtia painot pois laitteesta, kun ne on kerta sinne itte latonukki. Toivottavasti ny ottivat vähän opikseen, vaikken ilkeesti sanonukkaan.

Sitte myöhemmin treenis sain vielä venailla taljaan kauan aikaa vuorooni, kun siinä oli joku PT asiakkaansa kans. Ei nekään pahemmin treenanneet, vähän kattelivat liikkeitä ja juttelivat, kuinka asiakkaan tuttava oli kehunut hänen levenneitä olkapäitään Facebookissa. Siinä vaihees pisti jo vähä naurattaan, et ei voi mennä kaikki yhres treenis näin pieleen ja odottelun piikkiin. Onneks sain kuitenki treenin lopulta tehtyä, ja purin ketutukseni sitte polkypyöräilyyn kotimatkalla, ja poljinki kotia suht nopiaa! ;)

Mä oon sellanen ihminen salilla, et mä en siedä sellasten yleisten toimintatapojen rikkomista. Just laitteissa mahottomasti pälättämistä, painojen jättöä koneisiin, salin tai muiden asiakkaiden kamojen varastamista, ylenpalttista sotkemista mm. treenijuomilla ja jauheilla silloin kun ei siivoa jälkiään jne. Voin ehkä kuulostaa tyrannilta, mutta mun mielestä salille kun mennään, kunnioitetaan myös muita kanssatreenaajia omalla toiminnalaan. Ei tartte öykkäröidä tai elää niinku pellos, vaan vois toimia ihan yhteisten toimintamallien mukaan. Ni! ;)

*

No joo, sellanen kuntosaliripitys sieltä taas lähti, mun mieleni sopukoista. Ruokailut on menneet oikein hyvin! Eilen sitte vähän lisäilin taas ruokamäärää, mut en tokikaan paljoaa. Meillä nyt on vaan ainoo ongelma se, et toi meidän hella alkaa snaoo itteensä irti. Vuokranantajaan ei oo saanu yhteyttä, joten pitää nyt vaan sitkeesti yrittää soittaa sille. Ja jos ei muuta niin pitääkö täs alkaa venyttää vuokranmaksua et se soittaa meille vai mitä täs voi tehrä. Vois tietysti soittaa isännöitsijällekin ja pyytää jos se yrittäis sitä vuokranantajaa tavootella. Mut voi olla et vuokranantajalla on vaan ollu kiireitä, et ootellaan nyt loppuviikko jos siihen vaik sais yhteyden. Kunhan toi hella ei petä ennen sitä. Levy ei meinaan lämpene kunnolla, ellei kattilaa nosta pois liedeltä. Sitte se alkaa pohottaan hyvällä vauhdilla. Mutta ku kattilan tai pannun laittaa liedelle takasin, menokin hiljenee. Lihat ei meinaa kypsyä ja lopulta liha on kuivaa kun paistolämpö on niin alhaanen. Noh, ehkä tähän saadaan jonkinnäköönen selvyys vielä..

Heh, eilen äiti kysy miks oon niin väsyny. Kerroin et oon nähny koko viime viikon painajaisia, tällä viikolla oli kaks yötä pois ja sit ne taas palas. Äiti kysy et et kai sä syö liian vähää. Sillon Heimoki havahtu ja nauro sohvalta et "no siitä se ei varmaan oo kiinni". Muaki alko naurattaan. Heh heh! Sanoonki äitille et kyl mä niin paljon syön et jos se jostain ei oo kiinni niin ruokavaliosta. ;) Äitiäki hymyilytti. =) Nauroin vielä, et syön meidät pian vararikkoon. No ei siitä kyllä oo kyse, mutta hauska heittää huumoria välillä kehiin. Ei elämän tartte olla niin vakavaa.

*

No tänään on nyt sitte tää treenien välinen vapaapäivä, taas. Mä olin jo eilen niin innoissani suunnittelemas, et torstaina tuun kyllä pyörällä salille, kun vähän aikaa myöhemmin tajusin, ettei se kyllä nyt oo mahrollista. Salia kun ei tänään oo. Heh! Huomenna sitte.. Meinaa vaan olla niin tylsää! :( Nää lepopäivät on aina kaikki niin samanlaisia. Tietysti vois puunata kämppää entistä kiiltävämmäks, mut ei sekään oikeestaan mitään tarjoo. Olis kiva lähtee jonku kaverin kans vaikka ulos käppäileen, mut kaikilla on ne omat menonsa. Eipä täs ny auta ku kärsiä, ehkä jossain vaihees sitä keksiiski jotain uutta ja ihmeellistä. Nyt ei oo kuitenkaan sen aika, selvästikään.

*

Otettiin muuten eilen valkulle niitä kuvia. Ai että oliki rankka kuvaussessio! Tai itte kuvaaminen ei ollu rankkaa, mut se kuvien kattominen oli! Kukapa ny tykkäis omia kuviansa kattellakaan. ;) Silti innolla oottelen palautetta niistä kuvista. Kahren viikon päästä otetahan sitte uuret kuvat joista näkee, paljonko kahres viikos on sitä kehitystä tullu. Mä en sitä osaa kattoo mut valkku sitäki paremmin. Että näin. Nyt on ainaki se asia hoirettu.

*

No joo! Josko sitä lähtis väsään taas jotaki ruokaa! Ei pääse totuus unohtuun missään vaihees ;) Mitään kuvia mulla ny ei taaskaan oo tänne laitella, josko ens kerralla sitte. LAitan vaikka pikkuveljen kuvaileen mua salilla, niin saa ees jonkinnäkööstä väritystä tähän tekstiin! Seuraavan kerran kirjoottelenki varmaan ens viikon alusta, viikonlopun ajattelin pyhittää ihan vaan treenille ja läheisille. Mukavaa toivon-torstaita kaikille! ^_^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pistäpä mielipidettä kehiin! Kysymykset, vastaukset, mielipiteet.. kaikki sallittuja, mutta pysy asiassa! ;)